לאחר שהשלמת את בניית האתר וברצונך להעלותו לרשת ולהתחיל לפרסם אותו,
חשוב לבדוק באתר את הדברים הבאים:
טעויות - גם אם קראת את המידע באתר כבר אין ספור פעמים, ייתכן שלא שמת לב למספר טעויות שיכולות להיות צורמות מאוד לגולש ולפגוע בתדמיתכם כמקצוענים.
מומלץ לאפשר למישהו שעדיין לא ראה את האתר לבדוק את הטקסט באתר ולמצוא טעויות שייתכן שאתה פספסת.
עמודים ריקים - חשוב מאוד שכל עמוד יכיל טקסט ולא יהיו מוצגים באתר עמודים ריקים.
חשוב לבדוק גם שמכל עמוד תהיה אפשרות מעבר בולטת ופשוטה לעמוד אחר רלוונטי או לעמוד הבית.
מילות מפתח - חשוב לבחור מילות מפתח מתאימות ולדאוג לשבצן בעמודי האתר, בכותרות וכו'.
קישורים - מאחר והרובוט של מנועי החיפוש סורק את העמודים ברשת על פי הקישורים מעמוד לעמוד,
חשוב לוודא שכל קישור וקישור באתר אכן פעיל ולא מוביל לעמוד של הודעת שגיאה או לעמוד שגוי.
קישורים לא תקינים יכולים להשפיע לרעה על דירוג האתר במנועי החיפוש.
חשוב מאוד להוסיף גם בקישורים עצמם את מילות המפתח של האתר.
ידידותיות למשתמש - בשפת האינטרנט המונח המקצועי הוא "שימושיות" - מידת היעילות, הפשטות, התועלת ושביעות הרצון שחווה הגולש בזמן גלישה באתר או שימוש בתוכנה כלשהי.
כאשר אתה הוא זה שבונה את האתר, הדברים והחלקים באתר נראים לך ברורים מאליו וכמובן שלא תיתקל בקשיים להגיע לעמודים שאליהם אתה רוצה להגיע.
לכן, כדאי לאפשר לכמה גולשים לבחון את האתר ולחוות את דעתם עליו:
האם יש משהו לא ברור בטקסט או בהסברים?
האם מי שיכנס לעמוד הבית יבין את נושא האתר או העיסוק של החברה?
האם השיטוט באתר הוא פשוט והגולש יוכל למצוא בקלות כל דבר שיחפש באתר?
האם העיצוב מכביד על הגלישה באתר?
(למשל אם הטקסט וגם הרקע כהים, או התוכן צפוף מידי או שיש קבצי אנימציה מציקים).
האם האתר עמוס מידי? לעיתים בגלל הרצון להגדיש יותר מידי פרטים יוצרים תחושה של עומס וצפיפות שמקשים על הגלישה באתר.
חשוב לזכור שהאתר צריך להיות פשוט ככל האפשר למשתמש, אחרת הוא יעזוב את האתר בלחיצת כפתור.
עם זאת, חשוב גם לספק את כל ההסברים אודות המוצרים שאתה מוכר (אם מדובר בחנות וירטואלית) או על החברה (אם מדובר באתר תדמיתי).
לסיכום
בעלי אתרים רבים נחפזים לפרסם את האתר ומציגים לגולשים אתרים חלקיים, לא מקצועיים, מלאים שגיאות וקישורים שבורים וכך בעצם זורקים לפח את כל הכסף שהשיקו בבניית האתר ובפרסום האתר, שכן אף לקוח לא ירכוש מוצר או יתרשם לטובה מאתר חובבני שכזה.
לעולם אל תתחיל בפרסום או הפצה של אתר לפני שוידאת שהאתר אכן גמור ומותאם מבחינה מושלמת לגולש.
מנועי חיפוש ברשת:
קיימים שני סוגים של מנועי חיפוש:
1. מנועי חיפוש שמשוטטים לכם באתר.
2. מנועי חיפוש שפשוט מוסיפים את האתר שלכם לאינדקס שלהם בצורה ידנית. על מנת לפרסם את האתר שלכם לכל מנועי החיפוש הגדולים ריכזנו עבורכם רשימת קישורים שתסייע בהפצת האתר שלכם ברשת וחשיפתו באינטרנט.
מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לאתר/אינדקס המתאים לצרכים שלכם ולרשום שם את אתרכם.
חלק מהאתרים יוסיפו אתכם אוטומטית לאינדקס שלהם ואילו אחרים יודיעו לכם כעבור מספר שבועות ולפעמים חודשים.